milliamsmamma.blogg.se

Det finaste man har sätter man på bordet...

Mycket framöver!

Publicerad 2013-06-07 09:06:25 i

Såhär mycket inbokat var det längesen jag hade. Det börjar imorgon. Då ska vi på dop på dagen. På kvällen blir det 25 års fest.

På söndag var det någon som skulle komma, men jag kommer inte ihåg vem. No offense, men det är som sagt mycket nu.

På måndag kommer mormor och Hasse för att titta på nya huset och för att gulla lite med Milliam såklart.

På tisdag kommer Magnus kompis Henke.

Onsdag tror jag inte att det är nåt speciellt. Jo, Lisa skulle komma nån dag, det kanske blir onsdag.

Torsdag är det iallafall inget, eller jo pappa och Karin skulle komma nån dag, det kanske blir torsdag.

Fredag kommer Anton och Sofia och grillar och ja... Sen fortsätter det så. I höst kanske det blir lite lugnare.

Just det, idag ska jag vara barnvakt åt Lucas. Hoppas det går bra. Om bara Mille håller sig lite lugn så borde det vara lugnt.

På tal om Mille. Han kunde verkligen inte somna igår. Låg flera timmar och grät och vred sig. Tog upp honom flera ggr men han orkade inte vara uppe eftersom han var så trött. Först trodde vi att det var för att det var så varmt i hans rum. Öppnade upp till korsdrag, men han fortsatte gråta. Sen trodde vi det var magen, satte honom på pottan. Men det kom inget, vilket det alltid brukar göra direkt när man sätter honom där. När kl var 23 gick vi och la oss och då fick han sova med oss i vår säng. Det gör han aldrig annars men det var omöjligt att ha honom i sin säng och behöva springa dit hela natten. Han somnade inte heller i vår säng utan fortsatte att gnälla och grina. Fick vagga honom till sömns. Tillslut somnade han, pjuh. Sen sov han som en stock hela natten. Vaknade vid 7 när Magnus gick upp. Åt lite ersättning och somnade sen om av sig själv. Och nu sover han fortfarande och klockan är 9. Men det är inte så konstigt med tanke på hur sent han somnade.

Nu har jag haft tid att plocka i ordning här, skönt för det såg ut som ett halvt bombnedslag. Hade hundra bollar i luften igår och hann inte riktigt städa undan eftersom Milliam vart som han vart. Först var vi i Alby och gick på Bauhaus, Biltema och nån outletbutik ned kläder där jag hittade en kjol till festligheterna imorgon, en vit långkjol. sen åkte vi hem, då kom Andreas, Caroline och Linus och fikade. Jag slängde ihop en äppelpaj. Samtidigt som jag lagade 22 portioner mat till Milliam. Det vart pasta med skinksås och broccoli. Kalops med potatis. Kokt fisk med potatis, dillsås och morötter. Sist men inte minst kycklingfilé med ris, currysås och majs. Nu kommer han vara mätt ett tag.
Samtidigt som jag höll på med det gjorde jag en marinad eftersom jag och Magnus skulle grilla på kvällen.
Sen oljade vi utebordet, slipade nattduksbord, grillade och åt.
Ja, det var minst sagt en fullspäckad dag och kväll.

Nu ska jag bara koppla av lite innan lillmonstret vaknar och innan A kommer över med L.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malla

Välkommen till min blogg! Jag är en 25-årig enbarnsmamma som bor i Stockholm tillsammans med min sambo och min son på ca 7 månader. Den här bloggen kommer att handla om lite allt möjligt i vårt liv, men kommer framför allt vara nischad på mat som är min stora passion här i livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela