milliamsmamma.blogg.se

Det finaste man har sätter man på bordet...

Tillbaka

Publicerad 2013-09-27 11:42:24 i Allmänt

Haft problem med att logga in här sen jag uppdaterade mobilen, men nu så.
Har hänt mycket sen sist. Milliam har fyllt 1 år. Stor kille nu. Och det hände verkligen massor bara nån vecka efter han blev 1. Ja, Milliam har ju aldrig krypit eller tagit sig fram på något sätt. Men nu minsann. Det började med att han drog sig fram överallt. Drar med handen och skjuter ifrån med foten. Stolt som en tupp blir man.
Sen var han hos morbror och Caroline över en natt och brorsan säger "Du sa ju att Milliam inte kan krypa, det kan ha ju visst":
Haha ja, ellerhur tänkte jag. Trodde inte alls på honom, förrän Milliam kom hem igen. Jodå, han kröp faktiskt nu.
Och har fortsatt med det, även om han hellre väljer att hasa sig fram då detta går fortare.
Sen rätt var det var förra veckan så sitter han på golvet och blir jätteintresserad av det som händer på andra sidan bordet. Han tar tag i bordskanten och ställer sig upp. Han har ju stått längs bordet länge, men aldrig dragit sig upp själv. Duktiga pojke! :)
Han har även blivit proffs på att sätta sig upp själv från liggande läge. Och står även själv utan stöd i flera sekunder.
Ja, allt detta har hänt nu på bara ca 2 veckor efter han blev 1. Coolt tycker jag.
Men självklart så har vi ju lite andra problem. Han har blivit ett riktigt monster. Här om dagen så skrek han ilsket och grinade från att han vaknade på morgonen tills han gick och la sig på kvällen. Till och med i sömnen på dagen skrek han. Jag höll på att bli tokig.
Det har blivit lite bättre efter den dagen men han har fortfarande såna perioder under dagarna då han är skitarg. Ingenting hjälper då, inte ens sånt som han i vanliga fall älskar.
Sen har han ju fortfarande sina magproblem. Ringde en barnläkare här om dagen och fick (kors i taket) en tid samma dag. Det var på Mästerkattens barnmottagning i Skärholmen. En riktigt proffsig läkare. Orsaken till att Milliam inte bajsar på en vecka och när han väl gör det är stenhård och blöder är psykisk. Han vågar inte bajsa för att det gör så fruktansvärt ont. Nu har vi köpt en bra kräm som ska hjälpa mot svidet, sen har vi även fått Movicol och microlax. Movicol ger vi varje kväll som ska motverka förstoppning och microlax ger vi varannan dag för att det ska komma ut. Sen är vi väldigt noga med kosten. Mycket frukt, fiber och vatten. Om 2 veckor ska vi tillbaka till lakaren och se hur det har gått.
Hoppas att han blir bättre nu.
 
Igår gjorde vi nåt kul, vi bokade en resa. Det blir vår första resa sen vi fick Milliam. Ska bli både mysigt och spännande, men är samtidigt jättenervös för att det ska bli svårt att flyga med Milliam och så. Han ska ju sitta i knät på oss i 6 timmar. I vanliga fall brukar han kunna sitta i knät i max 3 minuter så jag har ingen aning om hur det ska gå. Men det måste bara gå helt enkelt.
Vi ska iaf till Fuerteventura. Fick hjäp av en tjej genom Föräldraforumet på Facebook som jobbar på Resia. Tidigare hade vi bara hittat resor för ca 15.000:- med frukost. Hon hittade en resa till oss som landade på 8000:- med transfer, frukost, flygmat och allting. Kanon ju. Helt plötsligt har vi massa pengar över :)
Så den 21 november bär det av. Måste hitta bikini. Kanske inte blir det lättaste denna säsong. Finns ju på nätet men då vet man inte hur den sitter.
Ska verkligen fortsätta med att nå min målvikt tills vi åker. Skulle kännas riktigt bra. Då slipper man stå i vassen samt att man kan känna att man kan unna sig det man vill.
Just nu har jag tappat 7,7 kg på knappt 9 veckor.
Det är 8 veckor kvar tills vi åker och jag har 3,2 kg kvar så det borde jag ju greja. Kanske kan tappa lite mer till och med :)
Jag har ju min viktblogg också på http://mallasviktresa.blogg.se
Har inte kommit så långt på den, men jag jobbar på det.
Nu ska jag göra mig i ordning så vi kan gå till parken när lillemill vaknar.
 
Trevlig helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malla

Välkommen till min blogg! Jag är en 25-årig enbarnsmamma som bor i Stockholm tillsammans med min sambo och min son på ca 7 månader. Den här bloggen kommer att handla om lite allt möjligt i vårt liv, men kommer framför allt vara nischad på mat som är min stora passion här i livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela