milliamsmamma.blogg.se

Det finaste man har sätter man på bordet...

Till och med två inlägg!

Publicerad 2013-08-16 23:55:57 i Allmänt

Magnus hjälper sin vän med datorsupport, då kan jag lika gärna skriva ett inlägg till.
Kan meddela att rättikagratängen var hur god som helst. Väldigt lik potatisgratäng på alla sätt och vis. Mums!

Efter maten åt vi en kladdkaka som jag slängde ihop. Självklart också kolhydratfri. Mycket god den med. Men man orkade inte så stor bit då man var så mätt efter middagen.

Jag har ju börjat få det jobbigt med Milliam igen. Nu något helt annat.
Han vaknar runt 7-8 på morgonen. Jättebra. Somnar igen runt 10. Sover nån timma. Sen brukar han sova typ 1,5 timma på eftermiddagen. Ja, det låter ju jättebra. Men då till problemet. När han vaknar (av sig själv) efter sista vilan så är han alltid nu mer fortfarande jättetrött. Han orkar inte med någonting utan bara gnäller och grinar. Jag förstår inte vad det är. Han borde ju vara pigg efter att ha sovit så länge. Men icke. Jag tycker att vi har försökt med allt nu, men inget funkar. Idag t.ex. sov han mellan 15-17.15. Över två timmar liksom. Sen la vi ju honom lite senare såklart. Men då skulle han inte sova, utan var vaken till typ 22. Det funkar ju inte heller.
Imorrn ska vi försöka göra tvärtom. Se till att han sover tidigt på eftermiddagen, typ senast 14 och se om det gör nån skillnad.
Man tycker ju så fruktansvärt synd om honom när han är sådär trött och ledsen. Och man själv tappar ju tålamodet helt. Aja hoppas man hittar nåt sätt som funkar snart så vi alla blir nöjda och glada.

Imorrn har vi reunion med Kunskapsskolan. Det var 10 år sen vi gick ut nian så vi tyckte att det passade bra. Ska bli kul att träffa gänget igen.

Sen såg jag nu att det är Stand up på Norra bantorget hela dagen imorgon. Hade ju också varit kul att gå på.
Sen är det ju bakluckeloppis i Hågelby också. Men man kan nog inte hinna med allt.

Nä nu ska jag försöka sova lite så jag orkar med morgondagen.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malla

Välkommen till min blogg! Jag är en 25-årig enbarnsmamma som bor i Stockholm tillsammans med min sambo och min son på ca 7 månader. Den här bloggen kommer att handla om lite allt möjligt i vårt liv, men kommer framför allt vara nischad på mat som är min stora passion här i livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela