milliamsmamma.blogg.se

Det finaste man har sätter man på bordet...

Trapprenovering pågår!

Publicerad 2013-07-26 18:57:59 i Allmänt

Ja vi kände att vi var väldigt lessa på den fula trappan så vi tog tag i problemet.
Men fy vilket jäkla projekt det blev.
Inte bara att måla direkt. Nä först slita bort den gamla mattan, sen ta bort att gammalt lim, som tog två dagar.
Sen slipa alla steg. Där är vi nu. Nu ska vi börja grundmåla och sen sen spackla och måla ännu mer.
Fast nu har vi tagit en liten paus. Jag håller på och lägger lilltrollet och Magnus är och handlar middag.

Vi har även fixat till lite i Milles rum. Bytt lampa, satt upp hyllor och tavlor och lagt ut en matta. Mycket mysigare nu.

Idag har vi pottränat också. Han får såna jäkla sår i ljumskarna av blöja, vilken blöja man än har och han är jätteduktig på att göra sina behov på pottan så idag har han fått vart blöjfri i stort sett hela dagen.

Nu har lillen somnat så nu ska jag marinera köttet som Magnus kom hen med medan han målar vidare i trappan.

Hej & hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malla

Välkommen till min blogg! Jag är en 25-årig enbarnsmamma som bor i Stockholm tillsammans med min sambo och min son på ca 7 månader. Den här bloggen kommer att handla om lite allt möjligt i vårt liv, men kommer framför allt vara nischad på mat som är min stora passion här i livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela