milliamsmamma.blogg.se

Det finaste man har sätter man på bordet...

Vardag!

Publicerad 2013-08-05 21:35:06 i Allmänt

Ja nu är vardagen igång igen och har varit det i en vecka. Förra veckan var jag massor med Angelica som också var hemma, men idag var det dags för henne att börja jobba. Första gången sen vi flyttade hit.
Igår var jag rent deprimerad för att hon skulle börja jobba. Tänkte att jag kommer ha skittråkigt på dagarna och känna mig väldigt ensam.

Har länge funderat på vad jag kan hålla på och pyssla med som är kul när Mille sover. (Då menar jag inte städa, tvätta mm.) utan någon hobby. Var först inne på att jag skulle börja sy, typ barnkläder. Kom sedan på att det kommer att vara näst intill omöjligt när man ser så dåligt som jag gör.

Då kom jag på det!
Jag ska börja fotografera. Magnus har gått fotokurs och kan lära mig. Dessutom har han en jättebra systemkamera som jag kan använda.
Jag började lite smått imorse, men sen fick jag fullt upp. Började tvätta, byta sängkläder, plocka, damma mm.
Skönt att få rent och fint.

Sen ringde brorsan och frågade om jag & Mille skulle med de till stranden här nere. Självklart skulle vi det.
Vi var där en liten stund sen åkte vi hem hit och fikade. Eller vi och vi. De fikade och jag tittade på. Jag äter ju inga kolhydrater för tillfället så jag drack ett glas vatten. Alltid nåt. Kunde ju tagit kaffe iofs, men det hade jag redan druckit på stranden.
Den här dieten funkar verkligen jättebra hittills. Har hållit på i en vecka idag men det känns som jag började igår. Har nästan inte varit svårt alls. I början var det lite svårt när man inte fick äta nåt sött, inte ens frukt, men nu går det jättebra.
Har gått ner lite mer än 2 kg. Ska väga mig imorrn och se exakt. Ska bli spännande. Även om man inte äter kolhydrater så får man ju ändå äta massa gott. Idag gjorde jag t.ex. Färskostfylld köttfärslimpa, med sås och grönsaker. I helgen grillade vi ryggbiff och åt med halloumi, sallad och bea. Mums!
Nu tycker Magnus att jag är tråkig som sitter med mobilen så jag måste väl umgås lite med honom :)

See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malla

Välkommen till min blogg! Jag är en 25-årig enbarnsmamma som bor i Stockholm tillsammans med min sambo och min son på ca 7 månader. Den här bloggen kommer att handla om lite allt möjligt i vårt liv, men kommer framför allt vara nischad på mat som är min stora passion här i livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela