milliamsmamma.blogg.se

Det finaste man har sätter man på bordet...

Äntligen lite harmoni!

Publicerad 2013-06-20 10:30:48 i Allmänt

Jag har ju haft jätteproblem med stress en längre tid. Och med jätteproblem menar jag att det har lett till kraftiga tics i ögonen, ständig huvudvärk, magsårsliknande problem och ja, you name it. Jag har väl alltid varit en stressad person men sen Milliam kom till världen har det blivit tusen ggr värre.

Men nu äntligen verkar jag ha kommit till ro. Äntligen är ticsen borta *peppar peppar*
Inte bara det. Jag kan sitta och titta på tv på kvällen och känna lugnet. Det var hur länge sen som helst jag gjorde det. Tidigare har jag känt mig jättestressad över att jag har behövt fixat med saker, städat och sånt. Men nu struntar jag lite i det. Å andra sidan blir det inte lika stökigt här i nya huset när man har så mycket yta att ha allt på.

Det känns helt fantastiskt att känna såhär. För ett tag sen kontaktade jag en psykolog på vårdguiden och berättade om mina problem. Hon sa att jag skulle boka en tid på vårdcentralen och få hjälp eftersom hon tyckte att mina problem var så allvarliga.
Jag tog ändå inte tag i det utan tänkte att det skulle bli bättre efter flytten och det blev det.

Nu hoppas jag verkligen bara att det håller i sig. Är så rädd att det ska komma upp nåt igen så får mig sådär stressad. Det skulle vara det här med jobbet isåfall.
Just nu känns det lugnt, men det kan ju bli värre ju närmare slutet av föräldraledigheten jag kommer.

Jag ska skicka ut mitt CV nu till förskolecheferna här i närheten så får vi se om det löser sig.

Lika bra att göra det på en gång medan Milliam sover.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malla

Välkommen till min blogg! Jag är en 25-årig enbarnsmamma som bor i Stockholm tillsammans med min sambo och min son på ca 7 månader. Den här bloggen kommer att handla om lite allt möjligt i vårt liv, men kommer framför allt vara nischad på mat som är min stora passion här i livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela