milliamsmamma.blogg.se

Det finaste man har sätter man på bordet...

En vila

Publicerad 2013-10-03 11:32:14 i Allmänt

I måndags gjorde jag om Milliams tider. I vanliga fall brukar han sova två middagar. En runt 9.30 och en runt 14.30.
Men i måndags ändrade jag på det, då jag märkte att Milliam hade svårare att somna på förmiddagen. Då åkte vi iväg rill Öppna förskolan redan på morgonen. Var med på sångstunden och åt lunch där, sen åkte vi hem. Då var kl ca 11. Milliam somnade bums i bilen. Vilket inte riktigt var meningen. Hade tänkt att han skulle sova hemma. Sov 20 minuter i bilen, vaknade när vi kom hem.
Försökte lägga honom direkt när vi kom hem så han fick sova klart. Det skulle jag aldrig gjort. Tog 2,5 timma innan han somnade.
I tisdags gjorde jag samma sak. Fast när vi kom hem la jag inte honom igen utan han fick vara vaken en liten stund. Sen när jag la honom så tog det 1 timma för honom att somna. Inte heller bra.
Igår var jag på den andra Öppna förskolan här i Tullinge. Då tog vi bussen dit. Var där till ca 10.00. Gick hem och var hemma 10.30. Milliam fick lunch och somnade nästan i tallriken. La honom vid 11 ocih han sov till 14.30. Det var ganska bra. Dock så blev det för tidigt ändå. Han var jättetrött sen vid 17-snåret och fick kämpa för att hålla sig vaken till läggning. Fick lägga honom en halvtimma tidigare än vanligt. 18.30 istället för 19.
Idag var vi hemma på förmiddagen för att han skulle få sova normalt. La honom strax före 10 och han somnade inom 10 minuter. Sen har han sovit till nu 11.30, alltså 1,5 timma. Då kommer han behöva en vila lite senare igen.
Det som är så jobbigt med det är att man måste hålla sig hemma. Han har ju jättesvårt att somna i vagnen. Dock väldigt lätt att somna i bilen, men eftersom vi åker så korta sträckor så blir det ju ingen lagom lång vila.
Hmm, man blir inte klok på det här med alla tider.
 
Ja, men nu har han iallafall vaknat. Då skulle jag vilja hitta på något. Antingen åker vi till mamma en stund, innan hon åker iväg och jobbar...eller så åker vi till Öppna förskolan i Dalen. Kanske hinner med både och?
Det som är problemet med öppna förskolan är att man oftast inne kommer därifrån förrän vid 15, alltså hemma ca 15.30. Då tycker jag att det är för sent för Milliam att sova.
Nå ja, får fundera lite på det.
 
Nu ska jag gå och ta upp honom eftersom han ligger och pratar däruppe :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malla

Välkommen till min blogg! Jag är en 25-årig enbarnsmamma som bor i Stockholm tillsammans med min sambo och min son på ca 7 månader. Den här bloggen kommer att handla om lite allt möjligt i vårt liv, men kommer framför allt vara nischad på mat som är min stora passion här i livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela